آرشیو آبان ماه 1402

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی درباره تغذیه درست در اختیار شما قرار میدهیم.

بعد از تزریق فیلر چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ مراقبت های بعد از تزریق فیلر

۹ بازديد

این روزها تزریق فیلر یکی از روش های پرطرفدار زیبایی و جوانسازی پوست و همینطور حجم دهید به نواحی مختلف صورت و بدن است. اما تنها با تزریق نمی توان 100 درصد به نتیجه دلخواه خود رسید. بلکه باید مراقبت های بعد از تزریق فیلر را به درستی رعایت کرد تا بتوان به نتیجه مدنظر خود رسید.

فیلر چیست؟

در ابتدا لازم می دانیم که تعریف کوتاهی از فیلر در اختیارتان قرار دهیم. فیلر یا پر کننده های پوستی، موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که به داخل بافت های صورت و چین و چروک ها تزریق می شوند. کسانی که به دنبال این روش زیبایی می روند دوره نقاهتی را سپری نخواهند کرد و عوارض جانبی به وجود آمده در آن ها بسیار کم است. البته این در صورتی است که مراقبت های بعد از تزریق فیلر را به درستی رعایت کنند.

تزریق فیلر در چه مواردی کاربرد دارد؟

مراقبت های بعد از تزریق فیلر شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که اشاره کردیم مراقبت های بعد از تزریق فیلر، بر روی نتیجه حاصل از تزریق و ماندگاری آن تاثیر بسیاری دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین مراقبت ها اشاره می کنیم:

  • ماساژ دادن ناحیه تزریق شده را فراموش کنید. زیرا با این حرکت ممکن است ژل تزریق شده را حرکت دهید و باعث نامتقارن شدن نتیجه درمان شود.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، نوافن، انواع ویتامین و … به مدت سه روز خودداری کنید. زیرا این داروها باعث کبودی بیشتر در ناحیه تزریق شده می شوند.
  • استفاده از کمپرس یخ را می توان اولین و مهم ترین مراقبت بعد از تزریق فیلر دانست و معمولا در کلینیک زیبایی به شما داده می شود تا از همان دقایق اولیه بر روی ناحیه تزریق شده قرار دهید.
  • اگر می خواهید به طور کامل از فیلر تزریق شده خود مراقبت کنید، به مدت چند روز از گرمای شدید و نور خورشید دوری کنید. اگر تزریق در ناحیه صورت انجام داده اید هنگام بیرون رفتن در طول روز استفاده از کلاه لبه دار را فراموش نکنید.
  • در دو روز اول تزریق به توصیه پزشکان از انجام فعالیت های بدنی و ورزش شدید خودداری کنید.

منبع: zibaieclinic.ir

هفته به هفته یک رژیم غذایی اصولی بعد از اسلیو معده

۷ بازديد

امروزه افراد به دنبال روش های سریع برای لاغری و کاهش وزن هستند و سریعترین آنها استفاده از جراحی لاغری به منظور کاهش وزن است. حیلی از افراد فکر میکنند که با انجام جراحی، پروسه لاغری آنها به پایان رسیده است. در حالی که اینگونه نیست و این تازه ابتدای مسیر لاغری است. بیمار با رعایت یک برنامه غذایی بعد از اسلیو معده می تواند به هدف لاغری خود برسد. در این مقاله قصد داریم تا برنامه هفته به هفته رژیم غذایی مناسب بعد از جرحای اسلیو را برای شما شرح دهیم.

بهترین رژیم غذایی بعد از اسلیو معده

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده اید، رعایت تغذیه بعد از جراحی اسلیو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چون در طی جراحی حجم زیادی از معده بیمار برداشته شده است و برای مدتی هورمون گرسنگی فرد از کار می افتد، در روزهای ابتدایی بعد از جراحی باید مایعات و غذاهای نرم استفاده کنید و از مصرف غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید.

هفته اول بعد از عمل

معده جدید شما بعد از عمل به رژیم و زمان نیاز دارد تا به نتیجه و وزن دلخواه برسد. بنابراین در روزهای ابتدایی برای جلوگیری از بروز اسهال، یبوست و نشتس معده باید مایعات فراوانی مصرف کرد و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: انواع رژیم های لاغری

7 تا 14 روز بعد از عمل

در هفته دوم بعد از عمل لاغری می توان به مقدار کمی سوپ های رقیق را نیز به برنامه غذایی خود اضافه کرد. توصیه می شود در این هفته حتما شیک های بدون قند دارای پروتئین مصرف کرد. همچنین مصرف پودینگ های بدون چربی و بدون قند بسیار مفید هستند.

هفته سوم بعد از جراحی اسلیو

با شروع هفته سوم، پزشک متخصص به شما اجازه خوردن غذاهای نرم و پوره شده را می دهد. در این هفته مصرف تخم مرغ به شکل آبپز و یا املت برای تامین پروتئین بدن ضروری است. پیشنهاد می کنیم که موز و آووکادوی نرم و پوره شده را در برنامه این هفته خود بگنجانید.

1 ماه بعد از عمل

بعد از گذشت یک ماه از عمل لاغری اسلیو غذاهای جامد به رژیم غذایی اضافه می شوند. در این دوره رعایت نکات تغذیه سالم از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه داشته باشید که همچنان باید از غذاهای پرچرب و دیر هضم خودداری کنید. مصرف انواع میوه ها، پنیر کم چرب، مرغ و ماهی، سیب زمینی پوره شده و سبزیجات پخته شده در این بازه زمانی توصیه می شود.

بعد از گذشتن از این فازها، می توان با داشتن یک رژیم تثبیت وزن نتیجه تلاش های خود را فیکس کرد.

منبع: dietplanner.ir

رژیم بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

۷ بازديد

خیلی از افراد چاق با گرفتن انواع رژیم های لاغری و همینطور ورزش، به نتیجه دلخواه خود از لاغری نمی رسند. در این شرایط این افراد به سراغ روشی سریعتر می روند و آن هم جراحی لاغری است. اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. خیلی از افراد فکر می کنند که با انجام عمل لاغری پروسه لاغریشان به پایان رسیده است و دیگر دوران طلایی زندگی شان با یک هیکل جدید و زیبا شروع شده است. در حالی که اینگونه نیست و جراحی تازه ابتدای مسیر لاغری است.

داشتن یک برنامه غذایی مناسب بعد از اسلیو معده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم درباره تغذیه بعد از اسلیو معده به طور مفصل صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

جراحی اسلیو معده یک عمل لاغری است که به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این جراحی برای افراد چاقی که شاخص توده بدنی آنها 40 و بالاتر از آن است، قابل انجام است. در طی این عمل، جراح بخش بزرگی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند؛ در نتیجه حجم کوچکی از معده باقی می ماند که تنها 20 درصد از آن است. با کم شدن حجم معده، غذای مصرفی فرد هم کم شده در نتیجه میزان کمتری کالری به بدن می رسد و بعد از مدتی کاهش وزن چشمگیر اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

هفته به هفته یک رژیم غذایی مناسب بعد از اسلیو

داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی بعد از اسلیو معده بسیار مهم است. معمولاً پزشک توصیه می کند بعد از انجام عمل، مایعات و غذاهای نرم میل کنید و از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید. در ادامه، رژیم غذایی مناسب در بازه های مختلف بعد از عمل را شرح می دهیم:

هفته اول

معده جدید شما بعد از جراحی به زمان نیاز دارد تا به شرایط عادت کند و نتیجه دلخواه را به شما بدهد. به همین دلیل در هفته اول بعد از جراحی اسلیو معده، بیمار باید فقط مایعات بنوشد. اما لازم به ذکر است که از مصرف نوشیدنی های گازدار و دارای کافئین پرهیز کنید.

هفته دوم

در هفته دوم، برنامه غذایی اسلیو معده بیمار با هفته اول تفاوت هایی دارد؛ به این صورت که می توان در این هفته سوپ های رقیق، شیک های پروتئینی و ماست یونانی کم چرب نیز مصرف کرد. در این هفته افزایش اشتها و میل به خوردن غذا طبیعی است اما هم چنان باید از مصرف غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید.

هفته سوم

با شروع سومین هفته شما می توانید غذاهای نرم و پوره شده را به رژیم غذایی بعد از اسلیو معده اضافه کنید. بهتر است غذاهایتان سرشار از فیبر و پروتئین باشد.

منبع: weightlossurgery.ir

ارتودنسی کودکان چیست و مدت زمان آن چقدر است؟

۵ بازديد

در برخی موارد، رشد فک کودکان به صورت نامتعادل است که می تواند به دلایل محیطی و یا وراثتی باشد. مسائل مربوط به همترازی فک ها در کودکان بسیار رایج است. در این شرایط می توان از ارتودنسی کودکان برای برطرف کردن مشکلات فکی یا دندانی کودک استفاده کرد. سلامت دهان و دندان در هر سنی مهم است، اما هنگامی که دندان های شیری فرزند شما جای خود را به دندان های دائمی می دهند، مشکلات فکی و دندانی نیز ظاهر می شوند. اگر در این سن مشکلات او شناسایی شود، درمان آن بسیار راحت تر صورت می گیرد.

درمانی که به برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندانی در بزرگسالان می پردازد، ارتودنسی بزرگسالان نام دارد و به درمانی که برای پیشگیری از رشد نامنظم دندان ها و درمان به موقع مشکلات دندانی در کودک استفاده می شود، ارتودنسی کودکان گفته می شود.

مشکلاتی که نیازمند درمان ارتودنسی کودکان هستند

  • باز ماندن دهان در اغلب اوقات و تنفس دهانی
  • دندان های شلوغ یا کج
  • ناهماهنگی در رشد فک ها ( جلو یا عقب زدگی یکی از فک ها)
  • مکیدن انگشت شست بعد از پنج سالگی
  • ساختار غیر معمول فک
  • فاصله بین دندان های جلو حین بستن دهان
  • وجود فاصله بین دندانی زیاد
  • زودتر یا دیرتر افتادن دندان شیری

مدت زمان درمان ارتودنسی کودکان چقدر است؟

در کا طول درمان ارتودنسی به نوع و شدت مشکل دندان و فک و همینطور وشعیت کلی دندان های کودک بستگی دارد. در صورتی که در فاز اول ارتودنسی  دندان از فضا نگهدارنده یا وسیع کننده کام استفاده شود، ممکن است از 4 تا 8 ماه طول بکشد تا مشکل دندان او برطرف شود. در فاز دوم ارتودنسی که می توان از ارتودنسی ثابت استفاده کرد نیز مدت درمان ارتودنسی بین 6 ماه 1.5 سال طول می کشد.

سن مناسب برای ارتودنسی کودکان

بهتر است کودکان با شروع رشد اولین دندان شیری خود، به دندانپزشک و متخصص ارتودنسی مراجعه کنند و مورد معاینه قرار بگیرند. در این مراجعه می توان مشکلات فک و یا دندان ها را خیلی زود شناسایی و اقدام به درمان کرد. اغلب کودکان تمام دندان های دائمی خود را تا سن 13 سالگی دارند. اما رشد فک در اواخر نوجوانی متوقف می شود و درمان ارتودنسی در این سن قدری دشوارتر است. اگر مشکلات فکی تا قبل از 13 سالگی برطرف نشود، ممکن است در آینده راهی جز جراحی باقی نماند. پس بهترین سن درمان ارتودنسی در کودکان بین 10 تا 13 سالگی است.  

منبع: implantdr.ir

انواع ارتودنسی نامرئی دندان را بشناسیم

۸ بازديد

با توجه به توجه روز افزون افراد به درمان مشکلات دندانی و اصلاح طرح لبخند خود از طریق ارتودنسی دندان، این شاخه از علم دندانپزشکی در چند سال اخیر پیشرفت زیادی پیدا کرده است و انواع مختلفی از آن به وجود آمده است. امروزه نوعی از ارتودنسی دندان رایج شده است که تحت عنوان ارتودنسی نامرئی شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع ارتودسی نامرئی توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی همانطور که از نامش پیداست، به استفاده از دستگاهی برای درمان ناهنچاری های فک و دندان اشاره می کند که قابلیت دیده شدن توسط افراد مختلف را ندارد و در حقیقت به روش های مختلفی نامرئی هستند. از آنجایی که بزرگسالان بیشتر از کودکان در جامعه حضور دارند، این نوع درمان در ارتودنسی بزرگسالان بیشتر به چشم می خورد.

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع ارتودنسی نامرئی به دو دسته اصلی تقسیم می شود: ارتودنسی نامرئی ثابت و ارتودنسی نامرئی متحرک. در ادامه به معرفی هر یک از انواع ارتودنسی نامرئی می پردازیم.

ارتودنسی نامرئی متحرک

با اینکه ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد اما از آنجایی که نوع متحرک آن از همه رایج تر است، وقتی حرف از ارتودنسی نامرئی می شود، معمولا منظورمان همین نوع ارتودنسی متحرک نامرئی یا اینویزیلاین است. در این تکنولوژی ارتودنسی شفاف، پلاک های شفاف و بی رنگی بر روی دندانها قرار می گیرند که به سختی دیده می شوند. این الاینرها هر 2 هفته یکبار باید تعویض شود و با قالب بعدی جایگزین شوند تا به مرور باعث جابجایی دندان های شوند.

ارتودنسی نامرئی سرامیکی

یکی دیگر از انواع ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی سرامیکی است که به وسیله براکت های همرنگ دندان و سرامیکی به منظم کردن دندان های بیمار می پردازد. براکت های این ارتودنسی از نوع فلزی آن شکننده تر بوده و بیشتر در معرض خراب شدن و شکستن قرار دارد. همچنین به دلیل رنگ سرامیکی که دارد ممکن است سریع رنگ بگیرند.

ارتودنسی نامرئی لینگوال

نوع دیگری از ارتودنسی نامرئی که مانند ارتودنسی سرامیکی در دسته ارتودنسی ثابت قرار می گیرد، ارتودنسی پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال می باشد. در این روش ارتودنسی سیم ها و براکت ها در پشت دندان های فک بالا و پایین کار گذاشته می شوند و قابل رویت نیستند. از آنجایی که وجود دستگاه ارتودنسی در پشت دندان ها و برخورد آن با زبان می تواند آزار دهنده باشد، معمولا متخصص ارتودنسی این نوع روش را به بیماران پیشنهاد نمی کند.

منبع: bestdentists.ir

کالری چیست؟ نقش آن در بدن به چه صورت است؟

۴ بازديد

همه ما روزانه کلمات کالری مواد غذایی، مصرف فلان قد کالری در روز و ... را از زبان اطرافیانمان شنیده ایم. اما واقعا می دانید که کالری چیست؟ یا می دانید کالری در بدن ما چه نقشی دارد؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

کالری چیست؟

کالری یک واحد اندازه گیری برای میزان انرژی در شیمی و فیزیک است و به صورت فیزیکی به معنای مقدار گرمای لازم برای افزایش دمای یک گرم آب به اندازه یک درجه سلسیوس است. معمولا ما از این واژه برای بیان انرژی مواد غذایی و انرژی مورد نیاز برای بدن و یا انرژی مصرفی در بدن استفاده می کنیم. به مقدار انرژی که با خوردن مواد غذایی وارد بدن می شود و یا مقدار انرژی که بدن برای انجام سوخت و ساز مصرف می کند، کالری گفته می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم کالری شماری

کالری در بدن چه نقشی بازی می کند؟

بدن یزا اناحم فعالیت های روزانه، سوخت و ساز بدن و در نتیجه زنده ماندن، به انرژی نیاز دارد و این انرژی از طریق مصرف مواد غذایی دریافت می شود. انرژی دریافت شده از مواد غذایی بیشتر حاوی درشت مغذی ها است. انرژی حاصل از درشت مغذی های پروتئین، چربی، کربوهیدرات به ازای هر گرم از آن ها به ترتیب ۴، ۹، ۴ کالری است. هنگامی که این انرژی وارد بدن می شود باید در سیستم گوارش هضم و جذب شود.

سلول های بدن نیز برای انجام وظایف روزانه خود به انرژی نیاز دارند که آن را از طریق مواد جذب شه بدست می آورند. مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق جریان خون به سلول هایی که به آن ها نیاز دارد، وارد می شوند. این انرژی برای برای سوخت و ساز بدن، پیام رسانی، عضله سازی و تولید سلول های جدید مصرف می شود.

کالری مورد نیاز روزانه برای افراد مختلف

همان طور که گفتیم انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد به شاخص توده بدنی یعنی سن، قد و وزن بستگی دارد. در محاسبه کالری روزانه، شاخصه های سن، قد و وزن افراد دخیل هستند.

کالری مصرفی و دریافتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کالری دریافتی به مقدار انرژی که فرد از طریق غذا دریافت می کند گفته می شود. از طرفی به انرژی که فرد برای انجام فعالیت ها و سوخت و ساز بدن مصرف می کند نیز کالری مصرفی گفته می شود.

منبع: foodonly.ir

رژیم بارداری اصولی چه ویژگی هایی دارد؟

۱۱ بازديد

آیا در دوره حساس بارداری قرار دارید؟ آیا در مورد رژیم بارداری چیزی می دانید؟ ابتدا به شما تبریک می گوییم و دوران طلایی بارداری را برایتان آرزو می کنیم. حتماً می دانید که در این دوره رژیم غذایی شما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر سلامتی خودتان و رشد جنین تاثیر مستقیم دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما اطلاعات دقیقی از رژیم بارداری ارائه دهیم.

ویژگی های یک رژیم بارداری اصولی

داشتن یک رژیم غذایی مقوی و اصولی، بخش مهمی از سبک زندگی سالم است که در دوران بارداری اهمیت آن چند برابر می شود. در این دوران نیازی نیست به خودتان سخت بگیرید و خود را محدود کنید؛ بلکه مهم است که در برنامه روزانه خود انواع غذاها را داشته باشید تا مواد مغذی و معدنی لازم را به بدن خود و جنین برسانید. بهترین روش برای دریافت مواد مغذی این است که مواد غذایی سالم و خوراکی های مقوی میل کنید. در هر صورت ویژگی های یک رژیم بارداری اصولی به شرح زیر می باشد:

 به قدر لازم و کافی کالری داشته باشد

گرسنه شدن و افزایش اشتها بخشی از روند طبیعی دوره بارداری است که برای برطرف کردن آن لازم نیست دو برابر روزهای عادی غذا بخورید.  بلکه باید روزتان را با یک صبحانه کامل و مقوی شروع کرده و در طول روز هم از میان وعده های سالم استفاده کنید و به سراغ خوراکی های پرچرب و شیرین نروید. اگر قبل از دوره بارداری تان در محدوده وزنی سالم قرار داشتید نیاز بدنتان به کالری در دوران بارداری به شرح زیر می باشد:

  • سه ماهه اول: تقریباً بدون نیاز به کالری اضافه
  • سه ماهه دوم: حدود 340 کالری اضافه در طول روز
  • سه ماهه سوم: تقریباً 450 کالری اضافه در روز

دارای میان وعده های سالم باشد

در رژیم غذایی بارداری میان وعده برای مادر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در طول روز و بین وعده های اصلی گرسنه می شوید، به جای مصرف میان وعده هایی مانند بیسکوییت، شیرینی، شکلات و ... که هیچ خاصیت غذایی ندارند از خوراکی های زیر استفاده کنید:

  • ماست های میوه های کم چرب و بدون قند
  • لقمه های کوچک پنیر و گردو
  • انواع مغزها و آجیل
  • یک کاسه غلات
  • میوه های تازه و سبزیجات
  • سوپ سبزیجات
  • خوراک لوبیا

بیشتر بخوانید: انواع رژیم های لاغری

حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و مغذی باشد

رژیم بارداری اصولی باید سرشار از منابع لبنی مانند شیر، ماست و پنیر باشد چرا که این مواد دارای مقادیر زیادی از کلسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنین می باشند.

مصرف مایعات در دوران بارداری

مصرف مایعات از بحث تغذیه بارداری جدا نیست و آب نیز بخش مهمی از تغذیه شما در این دوران محسوب می ‌شود. لازم است ضمن مصرف غذاهای آبکی مانند آش و سوپ و آبمیوه‌ ها در طول روز چند لیوان آب بیشتر بنوشید تا بدنتان دچار کم ‌آبی نشود.

منبع: dietplanner.ir

هزینه فیلر بینی در کلینیک ها به چه عواملی بستگی دارد؟

۹ بازديد

هزینه تزریق فیلر برای رفع برآمدگی های بینی با کمک تزریق فیلر به عوامل بسیاری بستگی دارد. ابتدایی ترین چیزی که بر هزینه فیلر بینی موثر است، نواحی تزریقی و همچنین تعداد نواحی که نیاز به تزریق فیلر دارند. هر اندازه نواحی تزریق بزرگتر باشد و ناحیه مورد نظر گسترده تر باشد، قطعا فیلر بیشتری نیاز دارد و بنابراین هزینه ‌های بیشتری به همراه خواهد داشت.

عامل بعدی که در هزینه فیلر بینی موثر خواهد بود، شدت وجود مشکل در نواحی تزریقی است. به این معنا که هر میزان شخصی که قصد تزریق با فیلر را دارد، در نواحی مورد نظر خطوط عمیق‌ تر و یا چین و چروک بیشتری داشته باشد، نشانگر این مسئله است که برای درمان این نواحی می بایست میزان بیشتری از فیلر یا محصولات پر کننده دیگر استفاده کرد. در نتیجه هزینه تزریق به صورت طبیعی افزایش می یابد.

متخصصانی که دارای تجربیات بیشتری هستند بی شک هزینه بالاتری را دریافت خواهند کرد، به همین علت به نسبت پزشکانی که تبحر و تجربه کافی در این مورد را ندارند بهترین تزریق ژل بینی را برای شما انجام خواهند داد.

در واقع نوسانات قیمت ارز نیز در هزینه تزریق فیلر بینی بسیار موثر خواهد بود. درحقیقت می بایست بدانید از آن رو که فیلرها وارداتی هستند، با توجه به این مسئله که امکان دارد نرخ قیمت‌ های ارز بالا برود و شما هم باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند فیلر بینی کدام است؟

در برخی از موارد باید بدانید که هزینه تزریق ژل بینی به موقعیت مکانی کلینیک و یا موقعیت مکانی مطب پزشک نیز وابسته خواهد بود. در حقیقت هر میزان که کلینیک زیبا و تمیزتر باشد، افراد با خیالی راحت تزریق فیلر بینی خود را به متخصص می‌ سپارند.

آیا هزینه فیلر بینی شامل بیمه می شود؟

کسانی که تحت پوشش بیمه ها هستند، معتقدند که ممکن است بیمه هزینه تزریق فیلر آن‌ ها را پرداخت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی آن را از طریق بیمه تکمیلی خواهند گرفت. آن ‌ها باید بدانند که تزریق فیلر بینی یکی از عمل های بدون تهاجم محسوب می شود و بر همین پایه بیمه هیچ مبلغی را برای پرداخت آن به عهده نمی گیرد.

از جمله فواید و مزایای تزریق فیلر بینی عبارتند از:

  • هزینه تزریق ژل به بینی نسبت به هزینه جراحی بینی بسیار کم تر و یا حتی ناچیز می باشد.
  • برای انجام این شیوه نیازی به بیهوشی نیست.
  • درد خاص و دوره نقاهتی وجود نخواهد داشت.
  • عوارضی در انجام آن وجود ندارد.
  • اگر پس از انجام تزریق به هر علتی ناراضی باشید به سادگی امکان ترمیم بینی بعد از تزریق وجود خواهد داشت.

منبع: zibaieclinic.ir

مراقبت های لازم بعد از عمل اسلیو معده شامل چه مواردی می شود؟

۱۳ بازديد

امروزه به دلیل گسترش زندگی ماشینی، مصرف بیش از حد غذاهای فست فودی و عدم تحرک، چاقی و اضافه وزن به یکی از بزرگ ترین مشکلات جوامع تبدیل شده است. به همین دلیل روش های زیادی برای کاهش وزن به وجود آمده است، اما بهترین روش لاغری چیست؟ یکی از روش های رایج برای کاهش وزن، انجام جراحی است که به نسبت داشتن رژیم غذایی و ورزش کردن، سرعت بیشتری برای کاهش وزن دارد. عمل اسلیو معده رایج ترین جراحی لاغری است که امروزه طرفداران زیادی دارد. اما با انجام این جراحی، کار شما تمام نمی شود؛ بلکه باید یک سری نکات و مراقبت های بعد از اسلیو معده را رعایت کنید تا به هدف لاغری خود برسید.

جراحی اسلیو معده چیست؟

لازم می دانیم تا قبل از پرداختن به موضوع مراقبت های بعد از عمل اسلیو، توضیح کوتاها درباره خود جراحی اسلیو بدهیم. اسلیو معده تحت بیهوشی عمومی و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در طول عمل، جراح لاغری 80% از حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. در نتیجه این عمل و کم شدن حجم معده، غذای مصرفی فرد و میزان کالری دریافتی وی کاهش یافته و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

مهم ترین مراقبت های بعد از اسلیو معده  

بعد از جراحی اسلیو معده باید سبک جدیدی در زندگی خود پیش بگیرید. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده را در ادامه توضیح می دهیم:

مراقبت از زخم ها

مراقبت از زخم ها را می توان به عنوان اولین مراقبت بعد از اسلیو معده به حساب آورد. بعد از برش دادن معده، جراح لاغری معده را بخیه می زند. برای اینکه احتمال عفونت در محل بخیه به صفر برسد، باید نکاتی مثل شستن و خشک کردن زخم و تعویض پانسمان را رعایت کرد.

تغذیه بعد از عمل اسلیو معده

رعایت رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در مراقبت های بعد از اسلیو نقش بسزایی دارد. در هفت روز اول عمل شما باید مایعات فراوانی میل کنید. باید در هفته دوم هم مانند هفته اول مصرف مایعات داشته باشید با این تفاوت که می توانید مایعات پروتئینی را هم به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

در هفت روز سوم و چهارم بعد از عمل شما می توانید در کنار مایعات، غذاهای جامد نرم و پوره شده استفاده کنید. فقط حواستان باشد که حجم غذایتان باید بسیار کم باشد و به مرور حجم آن را کمی افزایش دهید. با پایان هفته چهارم شما می توانید از غذاهای جامد استفاده کنید.

منبع: weightlossurgery.ir

رژیم فستینگ چگونه باعث لاغری می شود؟ انواع رژیم روزه داری را بشناسیم

۱۰ بازديد

در رژیم فستینگ که با عنوان رژیم روزه داری نیز شناخته می شود، بدن در طول روز از ذخایر چربی خود استفاده می کند که همین اتفاق باعث لاغری و کاهش وزن در فرد می شود. این ویژگی رژیم فستینگ شبیه به رژیم کتوژنیک است. در این رژیم، پروتئین سوزی کمتری نسبت به بقیه رژیم ها در بدن فرد انجام می شود و بیشتر چربی های ذخیره شده هستند که در این رژیم می سوزند.

کارکرد رژیم فستینگ چگونه است؟

در رژیم فستینگ چون فواصل میان دریافت مواد غذایی زیاد می شود، بدن بعد از این که چند ساعت بدون غذا ماند، ذخایر قندی آن تمام شده و برای تامین انرژی از چربی ‌ها استفاده می کند. این یک نوع تغییر متابولیسم در جهت مثبت است و همان چیزی است که افراد را به نتیجه می رساند.

چندین شیوه متنوع برای برنامه غذایی فستینگ وجود دارد، اما همه آن ها بر پایه انتخاب دوره ‌های زمانی مداوم برای صرف غذا و پس از آن اجتناب از غذا هستند. در نتیجه این رژیم لاغری باعث کاهش کالری دریافتی در طول روز و در نتیجه سوزاندن چربی ها می شود.

انواع رژیم فستینگ

رژیم روزه داری شامل 5 نوع می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم:

فستینگ یک روز در میان

در شایع ‌ترین نوع رژیم روزه داری، افراد به صورت یک روز در میان 500 کالری می‌ خورند. اما در روزهای آزاد مجاز هستند تا هرچه که می‌ خواهند صرف کنند.

رژیم روزه داری 5:2

فستینگ 5:2 در انگلیس بسیار محبوب است و در طی آن فرد 2 روز غیر پیاپی مجاز اند که فقط 500 کالری دریافت کنند. مابقی هفته را می توانند برنامه غذایی عادی خود را دنبال کنند.

رژیم فستینگ جنگجو

در این نوع از رژیم، فرد در طی روز فقط می تواند از میوه ها و سبزیجات استفاده کند؛ اما شب مجاز به مصرف یک وعده شام آزاد می باشد.

فستینگ در یک روز

در این نوع از رژیم، فرد ۲۴ ساعت کامل اما فقط یک یا دو روز در هفته، هیچ گونه غذایی مصرف نمی‌ کند. اما در باقی روزهای هفته برنامه غذایی نرمال خود را دارد.

رژیم 8:16

این رژیم بیشتر از انواع دیگر، شبیه به روزه داری است. در رژیم 8:16 فرد به مدت 16 ساعت نباید چیزی بخورد و 8 ساعت بعدی مجاز است هر غذایی که می خواهد بخورد. رایج ترین بازه زمانی برای این نوع از رژیم فستینگ، این ست که فرد از ساعت 12 ظهر تا 8 شب غذا بخورد و باقی روز را ناشتا باشد.

منبع: dietplanner.ir