آرشیو آذر ماه 1402

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی درباره تغذیه درست در اختیار شما قرار میدهیم.

اصلاح فرم بینی با فیلر دائم بینی

۷ بازديد

زمانی که در مورد روش درمانی فیلر صحبت می‌ کنیم، اولین سوالی که به ذهن افراد می ‌آید این است که فیلر بینی چیست؟ فیلر بینی در واقع همان اصلاح فرم بینی بدون نیاز به عمل جراحی است. معمولاً پزشکان و متخصصان زیبایی به افرادی که بینی‌ شان دارای مشکلات کوچک و جزئی است، فیلر دائم بینی را پیشنهاد می‌ دهند.

فیلر که به آن پرکننده نیز گفته می‌ شود، مواد ژل مانندی هستند که به قسمت‌ های مختلف بینی تزریق می‌ شوند. این ژل ‌ها نه تنها چروک ‌های پوستی را از بین می‌ برند، بلکه به بینی فرم و شکل زیبایی می ‌دهند.

با استفاده از مواد فیلر می‌ توان نوک بینی را کمی به سمت بالا متمایل کرد و اگر در تیغه آن انحنایی وجود داشته باشد، آن را برطرف کرد. بسیاری از افرادی که بینی‌ شان دارای قوز است می‌ توانند با این روش، قوز بینی خود را از بین ببرند. متخصص زیبایی با تزریق ژل در اطراف قوز بینی، باعث ایجاد یک سطح یکنواخت و زیبا برای آن می‌ شود.

مهم ترین مزایای فیلر دائم بینی

نتایج آنی: فیلر بینی تغییرات سریعی را به همراه می ‌آورد و شما می ‌توانید در عرض چند روز از تغییرات آن لذت ببرید. در صورت نیاز، ترمیم تغییرات نیز به سرعت انجام می ‌شود.

هزینه مقرون به صرفه: در مقایسه با عمل جراحی بینی، هزینه فیلر بینی بسیار کمتر است. این امر به افرادی که ممکن است از نظر مالی نتوانند عمل جراحی بینی انجام دهند، امکان انتخاب این روش را می ‌دهد.

ریکاوری سریع: پس از انجام فیلر بینی، نیاز به مدت زمان کمی برای استراحت دارید و سپس می ‌توانید به فعالیت ‌های روزمره خود بپردازید.

بدون کبودی: فیلر بینی باعث کبودی یا زخم در اطراف بینی نمی ‌شود. این امر به شما اطمینان می ‌دهد که تغییرات بدون آثار جانبی ناخوشایند صورت می ‌گیرد.

روش غیر تهاجمی: انجام فیلر بینی بدون نیاز به بیهوشی یا بستری شدن انجام می ‌شود. از سوزن ‌های نازک برای تزریق مواد به بینی استفاده می‌ شود که این روش را غیر تهاجمی و ایمن می ‌کند.

به طور کلی، فیلر دائم بینی یک راهکار موثر و کم هزینه برای بهبود شکل بینی و چهره است که مزایای مهمی از جمله نتایج سریع و ریکاوری سریع را ارائه می ‌دهد.

انواع فیلر بینی

  • فیلر بینی از جنس هیالورونیک اسید
  • فیلر کلسیم‌ هیدروکسید ‌آپاتیت
  • فیلر پلی لاکتیک ‌اسید و پلی‌ کربولاکتون
  • فیلر چربی

منبع: zibaieclinic.ir

رژیم دوکان چه مراحلی دارد؟ مزایا و معایب رژیم لاغری دوکان

۹ بازديد

رژیم دوکان یکی از معروف ترین رژیم های لاغری جهان است که شما در آن فقط باید غذاهای پروتئینی بخورید و مصرف غذاهای چرب و دارای کربوهیدرات ممنوع است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم علاوه بر کاهش وزن، باعث تثبیت وزن نهایی نیز می شود.

مراحل رژیم لاغری دوکان

رژیم لاغری دوکان دارای چهار مرحله می باشد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

فاز حمله

مرحله اول، فاز حمله نام دارد که با توجه به میزان وزنی که می خواهید کم کنید، ممکن است تا ده روز ادامه داشته باشد. در طی این مرحله شما می توانید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاهی بیشترین مقدار کاهش وزن را تجربه کنید. این کاهش وزن به افزایش انگیزه برای ادامه رژیمتان و پایبندی به آن هم کمک می کند.

فاز کروز

فاز کروز طولانی ترین مرحله این رژیم لاغری است. هدف ما کاهش وزن تدریجی و ثابت حدود یک کیلو در هفته می باشد که با ترکیبی از روزهای پروتئین خالص و روزهای پروتئین و سبزیجات است. این مرحله تا رسیدن به هدف کاهش وزن ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: رژیم ویت واچرز چیست؟

فاز تحکیم

در مرحله سوم که فاز تحکیم نام دارد، شما می توانید از لیست غذاهای مجاز در این رژیم به طور نامحدود استفاده کنید. در این مرحله، مصرف مقدار کمی غذای پرکالری و غذای مهمانی نیز آزاد است. علاوه بر این، گروه های غذایی دیگر هم به تدریج وارد وعده های شما می شوند؛ مانند کربوهیدرات های نشاسته ای و میوه ها که کاملاً کنترل شده باید مصرف شوند.

در طی این رژیم حتماً باید در هفته یک روز پروتئین خالص بخورید چرا که بر اساس تحقیقات این کار وزن شما را ثابت نگه می دارد.

فاز تثبیت

فاز تثبیت که مرحله آخر رژیم لاغری دوکان است به شما امکان می دهد تا زمانی که از قوانین زیر پیروی کنید، مجاز باشید طبق دلخواه خود غذا بخورید و همچنان وزن ثابتی داشته باشید.

  • روزانه حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید و به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله بالا و پایین بروید.
  • هفته ای یک روز فقط پروتئین خالص مصرف کنید.
  • روزانه سه قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت رژیم اتکینز با کتوژنیک

مزایای پیروی از رژیم دوکان

  • کاهش وزن بسیار در مراحل اولیه
  • هیچ محدودیتی در خوردن غذاهای مجاز وجود ندارد.
  • در رژیم دوکان احساس گرسنگی کمتری می کنید.

معایب رژیم لاغری دوکان شامل چه مواردی می شود؟

  • کمبود مواد غذایی
  • بروز مشکلات کبدی و کلیوی
  • مشکلات ناشی از کاهش وزن سریع مانند بی حالی، سرگیجه و افت فشار خون

منبع: dietplanner.ir

معرفی بهترین برند فیلر بینی

۱۱ بازديد

تا سال های پیش تنها روش و راه حل ممکن برای برطرف کردن مشکلات بینی، جراحی بینی بود. اما در سال های اخیر و با توسعه علم و فناوری، روش جدیدی برای بهبود شکل بینی با تزریق فیلر بینی به وجود آمده است. این ژل ها با انواع برندهای مختلفی برای بهبود نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرند و هر برندی ممکن است مناسب تزریق به بینی نباشد.

بهترین برند فیلر بینی چه ویژگی دارد؟

در واقع، بهترین برند فیلر بینی فیلری است که بر پایه اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده است. این ماده به طور طبیعی در پوست ما یافت می‌ شود. بنابراین پزشک می ‌تواند بدون هیچ آسیب یا عوارض جانبی خاصی، نواقص ظاهری بینی شما را اصلاح کند. همچنین از فیلرها برای جوانسازی پوست و حجم دهی به برخی نواحی صورت مانند لب ها و گونه‌ ها استفاده می ‌شود. فیلرهایی که از اسید هیالورونیک ساخته شده‌ اند، نرم و ژل ‌مانند هستند. نتایج آنها موقتی است و اصولا بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند و سپس به طور تدریجی تخلیه و جذب می ‌شوند.

معرفی بهترین برند فیلر بینی

بهترین برند فیلر بینی شامل موارد زیر می شود:

آلیاکسین؛ بهترین برند فیلر بینی

فیلر آلیاکسین سوئیس را به جرات می ‌توان بهترین برند فیلر بینی دانست؛ زیرا در ساختار آن از فناوری نوین و فرمولاسیون کاربردی استفاده شده است. این فیلر به خاصیت انعطاف ‌پذیری بالا، توانایی پخش عالی و شکل ‌دهی بی ‌نظیری شناخته می شود. همچنین حضور 10 درصد هیالورونیک اسید طبیعی در ترکیب این فیلر به فعالسازی همزمان عملکرد بازسازی پوست منجر می ‌شود.

فیلر پرفکتا؛ از بهترین برندهای فیلر بینی

یکی از بهترین برندهای فیلر بینی در جهان، ژل پرفکتا از ساب ‌اسکین فرانسه است. این فیلر بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده و انواع مختلفی دارد که برای تزریق در نواحی مختلفی از صورت مانند بینی، لب ها، گونه و … مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر به لب

ژوویدرم؛ یکی از برندهای معروف فیلر بینی در جهان

فیلر ژوویدرم یکی از معروف ‌ترین برندهای فیلر در سراسر جهان است. این محصولات توسط کمپانی آلرگان آمریکا تولید شده و در فرانسه به بازار عرضه می‌ شوند. این برند تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده و در لیست ژل‌ های مورد تایید وزارت بهداشت نیز جای دارد. فیلر ژوویدرم که از اسید هیالورونیک ساخته شده است، برای اصلاح شکل بینی، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک‌ های اطراف لب، رفع چین و چروک‌ های اطراف چشم و بینی، افزایش حجم گونه و کانتورینگ صورت مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

منبع: zibaieclinic.ir

رژیم ww چیست؟ مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در رژیم ویت واچرز

۷ بازديد

رژیم ویت واچرز یک برنامه غذایی با هدف لاغری است که با اصلاح عادات ناسالم تغذیه ای همراه است. این رژیم برای زنان باردار و افراد زیر 18 سال اصلا توصیه نمی شود. رژیم WW یکی از پرطرفدارترین رژیم های لاغری در دنیا محسوب می گردد که افراد بسیاری در دنیا برای لاغری و کاهش وزن سراغ آن می روند. رژیم ویت واچرز اولین بار در دهه 1960 با هدف لایف استایل سالم و مواد غذایی سالم ارائه گشت و تاکید آن بیشتر بر روی اهمیت سلامت جسم، روح و وضعیت عمومی بدن می باشد. این رژیم تاریخ مشخصی ندارد و به این معنا که بعد از رسیدن به هدف، همچنان می‌ توان از سبک زندگی سالم‌ خواری لذت برد.

در رژیم ww چه غذاهایی می توان خورد؟

رژیم ww تاکید بسیاری بر استفاده از غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی تأکید دارد، همچنین مصرف هیچ دسته از مواد غذایی را محدود نمی ‌کند. این رژیم غذایی با ارائه لیستی از مواد غذایی زیرو پوینت (Zero Point) افراد را به سوی استفاده از غذاهای کاملا سالم تشویق می نماید. غذاهای زیروپوینت عبارت اند از:

  • میوه‌ ها
  • سبزیجات حاوی نشاسته و غیر نشاسته ‌ای
  • پروتئین بدون چربی
  • حبوباتی همچون عدس و لوبیا
  • لبنیات فاقد چربی
  • تخم‌ مرغ
  • توفو
  • غذاهای دریایی و صدف
  • غلات کامل

در واقع رژیم ویت واچرز یک برنامه تغذیه ای به منظور مراقبت از وزن است که مقصود آن سالم ‌خواری و اصلاح عادات بد غذایی است. مصرف مواد غذایی همانند میوه ها و سبزیجات، پروتئین فاقد چربی، روغن ‌های سالم، لبنیات فاقد چربی، تخم مرغ و غلات کامل توصیه می ‌گردد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش لاغری کدام است؟

مواد غذایی مجاز در رژیم WW

استفاده از مواد غذایی زیر در رژیم ویت واچرز مجاز می باشد:

  • سبزیجات بدون نشاسته‌
  • پروتئین بدون چربی
  • کمپوت تازه و بدون قند
  • کربوهیدرات ‌های دارای فیبر بالا مانند سیب ‌زمینی شیرین، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ ای، لوبیا، عدس و فرآورده‌ های غلات کامل
  • چربی ‌های سالم مانند روغن زیتون
  • آووکادو
  • مغزها و آجیل

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم WW

گرچه در این رژیم محدودیت غذایی وجود ندارد، اما تأکید آن بر حذف مواد غذایی ناسالم همچون است:

  • غذاهای دارای چربی ‌های اشباع
  • نوشیدنی‌ های حاوی قند
  • تنقلات ناسالم مانند چیپس
  • گوشت ‌های فرآوری شده
  • شیرینی و کیک ‌های غیر خانگی دارای مواد نگهدارنده
  • کره
  • آشامیدنی ‌های الکلی
  • بستنی
  • فست ‌فودها

منبع: dietplanner.ir

آیا با عوارض عمل اسلیو معده آشنا هستید؟

۸ بازديد

یکی از رایج ترین جراحی های لاغری که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، عمل اسلیو است که افراد با چاقی مفرط برای لاغری سریع خود به آن رجوع می کنند. این جراحی در کنار تمام مزایایی که دارد، ممکن است برخی عوارض را نیز شامل حال افراد کند. اما این عوارض کدام اند و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

عمل اسلیو معده چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل اسلیو معده نوعی عمل لاغری است که برای کاهش وزن افراد مبتلا به چاقی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. در طی این عمل که آن را با نام اسلیو گاسترکتومی نیز می شناسند، بخش بزرگی از معده که حدود 80 درصد از آن می باشد بریده و از بدن خارج می شود.

عمل اسلیو معده تحت بیهوشی عمومی و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. به این صورت که پزشک بعد از بیهوش کردن فرد، با ایجاد برش های کوچکی روی شکم و وارد کردن ابزار مخصوصی مانند لاپاراسکوپ جراحی را انجام می دهد. با کاهش حجم معده، مقدار غذای مصرفی فرد هم به شدت کم شده و در نتیجه بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش جراحی لاغری کدام است؟

عوارض عمل اسلیو معده

در ادامه قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوارض اسلیو معده آشنا کنیم:

نشت در خط منگنه: در حین جراحی بعد از برش زدن معده، معده جدید با استفاده از ابزار خاصی به نام استاپلر که دو ردیف منگنه های فلزی از خود به جای می گذارد دوخته می شود. اگر این عمل به درستی صورت نگیرد و یا به منظور کاهش هزینه از منگنه های خوبی استفاده نشود ممکن است خط منگنه نشتی پیدا کرده و موجب بروز عفونت، التهاب و آبسه شود.

تنگی معده: یکی از جدی ترین عوارض عمل اسلیو معده، تنگ شدن معده است. زمانی اتفاق می افتد که دهانه معده ملتهب و مسدود شده و از ورود غذا به روده و معده جلوگیری کند.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن: یکی از شایع ترین عوارض عمل اسلیو معده کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن است. چرا که بعد از عمل و با کاهش غذای مصرفی فرد، بعد از مدتی ممکن است به دلیل مصرف ناکافی مواد مغذی بدن دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی شده و فرد به سوء تغذیه مبتلا شود. رژیم مناسب بعد از عمل اسلیو معده برای جلوگیری از این کمبود مواد معدنی ضروری است.

افتادگی پوست: بروز این عارضه که معمولاً در پی کاهش وزن های شدید اتفاق می افتد به سن، کشسانی پوست فرد و سن او بستگی دارد.

خونریزی در منگنه: احتمال بروز خونریزی در خط منگنه، بسیار کم و حدود یک درصد است. در صورت بروز این عارضه معمولاً می توان بدون نیاز به جراحی دوباره خونریزی را کنترل کرد.

منبع: weightlossurgery.ir

رژیم اتکینز از چه فازهایی تشکیل شده است و چگونه باعث لاغری می شود؟

۷ بازديد

یکی از مشهورترین رژیم های لاغری در جهان، رژیم اتکینز است که مانند رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و کنترل انسولین بدن، باعث کاهش وزن می شود. اما آیا رژیم اتکینز رژیم مناسبی است؟ در این رژیم چه غذاهایی باید مصرف کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم.

اصول پایه در رژیم اتکینز چیست؟

در ورژن ابتدایی و اصلی این رژیم، 68% تمام کالری دریافتی افراد از چربی، 27% از پروتئین و 5% هم از انواع کربوهیدرات ‌ها تامین می شد. در حقیقت در رژیم لاغری اتکینز مصرف کربوهیدرات ها بسیار محدود شده و حدود 95% کل کالری مصرفی از چربی ‌ها و پروتئین ‌ها تامین خواهد شد.

فازهای رژیم غذایی اتکینز

این برنامه لاغری شامل 4 فاز است که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

فاز القا؛ مرحله ابتدایی

سخت ترین مرحله این رژیم، فاز 14 روزه القا است و در آن فرد در هر روز فقط مجاز است که 20 گرم کربوهیدرات مصرف کند. این کربوهیدرات مصرفی نیز از سالاد و سبزیجات کم نشاسته مانند سبزیجات برگ دار تامین می شود.

مرحله تعدیل (کاهش وزن پیوسته)

در این مرحله به تدریج مواد غذایی غنی از فیبر و مواد مغذی به‌ عنوان منابع کمکی کربوهیدرات ‌ها مانند مغز و دانه ها، سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم و میزان کمی از انواع توت، به رژیم غذایی اضافه می ‌گردند. لازم به ذکر است که این مرحله تا زمانی که افراد به کاهش وزن حدودا 2.5 الی 4.5 کیلو برسند ادامه خواهد داشت. در فاز تعدیل، در هر روز در هفته اول 20 الی 25 گرم کربوهیدرات مصرف می شود و این میزان در هفته سوم به 30 گرم می رسد.

مرحله تنظیم دقیق

بعد از نزدیک شدن به وزن مطلوب، افراد می توانند در هر هفته 10 گرم مصرف کربوهیدرات خود را بیشتر کنند. در این مرحله، کاهش وزن به ‌آهستگی صورت خواهد گرفت. در این مرحله از رژیم غذایی می ‌توان حبوباتی همچون لوبیا و عدس، میوه ها، سبزیجات دارای نشاسته و غلات کامل را به برنامه غذایی اضافه کرد. این مرحله تا رسیدن به وزن مطلوب و حفظ وزن در بازه زمانی یک ‌ماهه، ادامه پیدا خواهد کرد.

مرحله حفظ وزن (تثبیت وزن)

در این مرحله از رژیم، با کنترل صحیح وزن، دامنه گسترده ای از منابع کربوهیدرات به برنامه غذایی اضافه خواهد شد. مقدار مصرف کربوهیدرات در افراد می بایست به یک اندازه (به طور معمول ما بین 40 الی 120 گرم) باشد. مقاله رژیم تثبیت وزن ما را نیز مطالعه کنید.

منبع: dietplanner.ir

انواع رژیم گیاهخواری را بشناسیم + فواید و عوارض گیاهخواری

۱۰ بازديد

گیاهخواری چیست و آیا باعث لاغری می شود؟ هدف از این رژیم چیست؟ حتما بارها نام این رژیم را شنیده اید و برایتان سوال شده است که به چه کسی گیاهخوار گفته می شود؟ در حقیقت رژیم گیاهخواری یک برنامه غذایی بر پایه مصرف مواد غذایی گیاهی و همینطور حذف تمامی گوشت ها است. البته بر اساس نوع رژیم در برخی از موارد، مصرف محصولات حیوانی مانند تخم مرغ مجاز است و در برخی موارد دیگر نیز ممنوع است.

رژیم گیاهخواری شامل چه نوع هایی می شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، رژیم گیاهخواری انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهید پرداخت:

رژیم گیاهخواری پسکاترین

در رژیم پسکاترین مصرف گوشت قرمز و ماهی غیرمجاز است، اما می توان در برخی مواقع ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی نیز مصرف کرد.

رژیم لاکتو اوو وجترین

در این نوع رژیم گیاهخواری که با نام لاکتو اوو وجترین شناخته شده است، فرد منع مصرف گوشت دارد اما می تواند تخم مرغ و محصولات لبنی مصرف کند.

برنامه غذایی وگان

رژیم وگان رایج ترین و معروف ترین برنامه غذایی گیاهخواری است. در این رژیم غذایی باید انواع گوشت های قرمز، مرغ، ماهی و حتی محصولات حیوانی مانند تخم مرغ، محصولات لبنی، ژلاتین و عسل را حذف کرد و فرد تنها مجاز به مصرف سبزیجات و محصولات گیاهی است.

فواید رژیم گیاهخواری

پیروی از رژیم های گیاهخواری فواید زیادی برای بدن دارد که در زیر به طور خلاصه به این فواید می پردازیم:

  • رژیم گیاهخواری برای پیشگیری از بروز دیابت نوع ۲ (مقاله رژیم غذایی مناسب دیابتی ها را مطالعه فرمایید)
  • کنترل وزن با گیاهخواری
  • سلامت قلب و عروق و تقویت آن ها
  • پیشگیری از سرطان؛ یکی دیگر از مزایای رژیم گیاهخواری
  • سلامت مغز و کاهش بیماری های مربوط به سیستم عصبی

رژیم گیاهخواری چه عوارضی دارد؟

هر رژیمی که مصرف برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل حذف می کند، می تواند برای بدن عوارضی داشته باشد؛ که این عوارض برای رژیم گیاهخواری عبارتند از:

کمبود برخی مواد مغذی موردنیاز بدن مانند انواع ویتامین ها، کلسیم و ... که می توانند عللی برای مشکلاتی مانند کم خونی، پوکی استخوان، ریزش مو و غیره شوند. البته برای درمان ریزش مو در رژیم لاغری می توان از روش هایی کمک گرفت.

چون فرد خیلی از مواد غذایی را نمی تواند مصرف کند، بنابراین هنگام تهیه مواد غذایی موردنیاز خود و یا رفتن به رستوران با چالش های زیادی مواجه خواهد شد و این موضوع می تواند افسرده کننده باشد.

منبع: foodonly.ir

چه کسانی می توانند تزریق فیلر بینی استخوانی داشته باشند؟

۹ بازديد

تزریق فیلر بینی یکی از روش های کم تهاجم برای زیبایی بینی است و افرادی که از فرم بینی خود رضایت ندارند می توانند بدون تیغ جراحی با این روش با اصلاح فرم بینی خود بپردازند. اما تزریق فیلر چیست و چگونه باعث اصلاح فرم بینی استخوانی و همینطور گوشتی می شود؟ در این روش، تزریق یک ماده پرکننده به زیر پوست بینی، موجب اصلاح فرم بینی در افراد می شود.

این روش زیبایی به بیهوشی احتیاجی ندارد و پزشک برای این که درد خاصی احساس نکنید با استفاده از پمادهای موضعی مانند لیدوکائین بینی شما را بی حس می کند. بعد از بی حسی پزشک فیلر را توسط یک سوزن ظریف و نازک به زیر پوست بینی تزریق کرده و سپس به آرامی ماساژ می دهد تا فرم پیدا کند.

افراد کاندید برای تزریق فیلر بینی استخوانی چه کسانی هستند؟

در واقع تزریق فیلر بینی استخوانی برای افرادی که نواقص جزئی در بینی خود دارند بسیار مناسب است. افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر بینی هستند:

  • افرادی که پل بینی آن ها پایین تر از حالت طبیعی قرار دارد.
  • افرادی که قوز بینی مختصری دارند.
  • افرادی که روی بینی خود فرورفتگی دارند.
  • افرادی که بینی آن ها نامتقارن است.
  • افرادی که به دلیل فرورفتگی پل بینی، بینی شان کوتاه تر به نظر می رسد.
  • افرادی که قبلاً عمل جراحی بینی انجام داده اند و ایرادات جزئی دارند.

فیلر بینی گوشتی با استخوانی چه تفاوت هایی دارد؟

در حقیقت بهترین افراد کاندید برای تزیرق فیلر بینی، بینی های استخوانی هستند. افرادی که دارای قوز بینی هستند و یا نوک بینی آن ها افتاده است، به راحتی می توانند با تزریق فیلر این موارد را برطرف کرده و فرم بینی خود را زیباتر کنند و افراد دارای بینی های گوشتی می توانند با تزریق فیلر بینی خود را کشیده کنند اما قابل توجه است که نتیجه حاصل از تزریق فیلر بینی گوشتی در مقایسه با بینی استخوانی چندان رضایت بخش نیست.

انواع فیلر بینی گوشتی و استخوانی

  • ژل حاوی اسید هیالورونیک
  • ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

ماندگاری فیلر بینی استخوانی و گوشتی

تقریباً اکثر فیلرهایی که برای تزریق به بینی مورد استفاده قرار می گیرند اثرات موقتی دارند زیرا بعد از مدتی توسط بدن جذب می شوند. با این حال فیلرهایی هم در بازار موجودند که اثرات دائمی دارند اما پزشکان تزریق آن ها را توصیه نمی کنند زیرا موجب بروز عوارض بسیاری می شوند. در هر صورت فیلرهای موقت با توجه به برند ژل انتخابی و واکنش بدن فرد نسبت به جذب آن بین 12 الی 18 ماه ماندگاری دارند. (ماندگاری فیلر بینی)

منبع: zibaieclinic.ir

نمونه برنامه غذایی رژیم لاغری سه روزه

۴ بازديد

با گسترش چاقی در جامعه، رژیم های لاغری مختلفی به وجود آمده اند که با استفاده از آنها می توان به تناسب اندام و کاهش وزن مدنظر خود دسترسی پیدا کرد. بعضی افراد ممکن است به دلایل مختلفی برای کاهش وزن عجله داشته باشند و بخواهند زودتر به لاغری دست پیدا کنند. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم لاغری سه روزه است که یک برنامه غذایی کوتاه مدت بوده که به افراد این وعده را می دهد که در 3 روز آنها را به لاغری برساند.

لازم به ذکر است که روش های کاهش وزن سریع، مخصوصا رژیم های لاغری سریع مانند همین رژیم سه روزه، به صورت نهفته و غیر مستقیم برای سلامتی بدن ضرر دارند. به این صورت که محدود کردن سفت و سخت کالری می تواند سبب سوء تغذیه، دهیدراته شدن بدن و عدن تعادل الکترولیت شود. علاوه بر این، کاهش وزن خیلی فوری می‌ تواند سبب از دست ‌دادن توده های عضلانی و کاهش سرعت سوخت و ساز شود. پس در حالت کلی استفاده از یک رژیم لاغری سریع، پیشنهاد نمی شود.

نمونه رژیم لاغری سه روزه

روز

اول

دوم

سوم

صبحانه

1 فنجان قهوه یا چای سیاه تلخ+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+2 قاشق غذاخوری کره بادام ‌زمینی+ نصف گریپ ‌فروت

1 تخم ‌مرغ پخته شده (طبخ به صورت سلیقه ای)+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+ نصف موز

1 عدد سیب کوچک+ 1 ورقه پنیر چدار+ 20 گرم چیپس سیب ‌زمینی شیرین پخته شده

نهار

1 فنجان قهوه یا چای سیاه تلخ+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+ نصف قوطی تن‌ ماهی

1 عدد تخم ‌مرغ آب پز+ 1 فنجان پنیر بدون نمک و چربی+ 20 گرم چیپس سیب ‌زمینی شیرین پخته شده

1 تخم ‌مرغ پخته شده (طبخ به صورت سلیقه ای)+ 1 تکه نان تست ترجیحا گندم کامل

شام

85 گرم از هر گوشت+ 1 فنجان لوبیا سبز، بخارپز یا خام+ نصف موز+ 1 عدد سیب کوچک+ 1 فنجان بستنی وانیلی برای دسر

سوسیس ۲ عدد+ 1 فنجان بروکلی+ نصف فنجان هویج+ نصف موز+ نصف فنجان بستنی وانیلی برای دسر

1 فنجان تن ‌ماهی+ نصف موز+ 1 فنجان بستنی وانیلی برای دسر

 

آیا لاغری سریع با انجام فعالیت ورزشی امکان پذیر است؟

لاغری سریع در 3 روز صرفا با انجام تمرینات ورزشی ممکن نیست؛ بلکه برای داشتن یک وزن ایده آل باید بر فعالیت ورزشی منظم و برنامه غذایی در کنار هم برای مدت طولانی تمرکز کرد. با این‌ وجود، با انجام فعالیت هایی همچون کاردیو، تمرینات وزنه ای و HIIT می توان به لاغری سریع کمک کرد.

منبع: dietplanner.ir

چگونه دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده نشویم؟

۴ بازديد

امروزه افراد دارای اضافه وزن بیش از پیش به سراغ انواع جراحی های لاغری می روند. یکی از رایج ترین این جراحی ها، عمل اسلیو معده است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. اما در برخی موارد ممکن است افراد بنا به دلایل مختلفی بعد از عمل از انجام آن پشیمان شوند. به همین دلیل قصد داریم تا درباره دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده و روش های جلوگیری از آن توضیحاتی را ارئه دهیم.  

عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده عملی است که با روش لاپاراسکوپی انجام شده و طی آن جراح بخش بزرگی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند. با برش بخش بزرگ معده، تنها 20 درصد از حجم معده باقی مانده و اشتهای فرد به شدت کاهش می یابد. در نتیجه این عمل، غذای مصرفی فرد و کالری دریافتی بدن بسیار کم شده و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

در کنار عدم اطلاعات کافی که از مهم ترین دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده است، دلایل دیگری نیز وجود دارند که موجب بروز پشیمانی می شوند. این دلایل عبارتند از:

بروز عوارض ناشی از عمل اسلیو

این عمل لاغری در کنار تمام مزایایی که برای فرد دارد ممکن است موجب بروز برخی عوارض شود. از اصلی ترین عوارض این عمل می توان به احتمال عفونت در شکم و قفسه سینه، حالت تهوع و خونریزی اشاره کرد که بروزشان در برخی افراد احساس پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده را به همراه دارد.

انتخاب پزشک غیر متخصص

عمل لاغری اسلیو حتماً باید توسط پزشک فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شود. در غیر اینصورت و زمانی که عمل به دست یک پزشک غیر متخصص و غیر ماهر انجام شود پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده بروز پیدا می کند.

عدم پرخوری

از دیگر دلایل مهمی که باعث بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده می شود این است که فرد دیگر نمی تواند پرخوری کرده و غذاهای مورد علاقه خود را میل کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت های لازم بعد از عمل اسلیو معده

چگونه می توان از بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده جلوگیری کرد؟

نکات زیر به جلوگیری از بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده کمک بسیاری می کنند:

  • عمل اسلیو را با خیالی آسوده انجام دهید و تمرکزتان را بر روی کاهش وزن بگذارید.
  • قبل از انجام عمل طبق توصیه پزشک ورزش و رژیم غذایی داشته باشید.
  • بعد از عمل مطابق برنامه جهت معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.
  • مکمل ها و داروهای تجویزی توسط پزشکتان را به موقع مصرف کنید.
  • اگر بعد از انجام عمل به حالات نامطلوب دچار شدید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع: weightlossurgery.ir